GDPR a E-SHOP

Predaj cez E-shop a ochrana osobných údajov

(1. diel)

Dobrý deň priatelia,

iste ste si všimli, že e-shopov nám pribúda a zvlášť teraz. Ak máte aj vy dobrý nápad predávať cez internet napríklad športové šatky a ochranné pomôcky na tvár, nezabudnite vyriešiť a aplikovať aj ochranu osobných údajov.

Poďme na to. Nasimulujeme si jednoduchý príklad a rozanalyzujeme si, čo bude potrebné splniť v oblasti ochrany osobných údajov.

Príklad

Som živnostník a chcem rozbehnúť e-shop s predajom tovaru. Nemám zamestnancov, na účtovníctvo mám externú firmu.

Ako by mal fungovať môj e-shop?

Budem mať zákazníkov na kúpu ponúkaného tovaru, a to:

-registrovaných a

-neregistrovaných.

Zároveň budú na moju internetovú stránku „chodiť“ aj iné osoby, potencionálni zákazníci, ktorí by sa mohli stať na začiatok aspoň odberateľmi newsletterov.

Viem popísať a znázorniť „algoritmus využívania mojej internetovej stránky“ ?

Postupnosť krokov:

  1. Každý návštevník mojej internetovej stránky sa oboznámi s „Pravidlami pre spracúvanie cookies“.
  2. V prípade, že sa tak rozhodnem, budem využívať aj „remarketing“- znovu-oslovenie tých, ktorí už raz boli na mojej internetovej stránke (napr. bannerová reklama).
  3. Ak sa návštevník mojej internetovej stránky rozhodne, môže sa zaregistrovať na odber newsletterov. Je to možnosť ako sa dozvie návštevník internetovej stránky viac o mojom ponúkanom tovare a rôznych akciách skôr, ako si zakúpi tovar.
  4. Ak sa rozhodne návštevník mojej internetovej stránky, že si kúpi tovar, môže to spraviť aj bez registrácie. Stačí vyplniť a odoslať objednávku. Urobí nákup ako neregistrovaný zákazník.
  5. Ak sa rozhodne návštevník mojej internetovej stránky, že sa zaregistruje, urobí tak dobrovoľne. Takto získa prístup do svojho zákazníckeho účtu, ktorý si sám aktualizuje, a bude mať prehľad o svojich objednávkach. Tiež ako registrovaný zákazník môže využívať výhody wishlistu, bude upozorňovaný na nedokončený nákup (opustený košík), bude získavať aktuálne informácie o zakúpenom/podobnom tovare.
  6. V prípade, že sa tak rozhodnem, budem využívať pri kúpe tovaru registrovaným aj neregistrovaným zákazníkom „upselling“- pred odoslaním objednávky sa zákazníkovi zobrazí banner s akciovým tovarom, ktorý je v tom čase ponúkaný.

Viac sa dozvieš, keď si stiahneš

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *