Predaj cez E-shop a ochrana osobných údajov
(1. diel)
Dobrý deň priatelia,
iste ste si všimli, že e-shopov nám pribúda a zvlášť teraz. Ak máte aj vy dobrý nápad predávať cez internet napríklad športové šatky a ochranné pomôcky na tvár, nezabudnite vyriešiť a aplikovať aj ochranu osobných údajov.
Poďme na to. Nasimulujeme si jednoduchý príklad a rozanalyzujeme si, čo bude potrebné splniť v oblasti ochrany osobných údajov.
Príklad
Som živnostník a chcem rozbehnúť e-shop s predajom tovaru. Nemám zamestnancov, na účtovníctvo mám externú firmu.
Ako by mal fungovať môj e-shop?
Budem mať zákazníkov na kúpu ponúkaného tovaru, a to:
-registrovaných a
-neregistrovaných.
Zároveň budú na moju internetovú stránku „chodiť“ aj iné osoby, potencionálni zákazníci, ktorí by sa mohli stať na začiatok aspoň odberateľmi newsletterov.
Viem popísať a znázorniť „algoritmus využívania mojej internetovej stránky“ ?
Postupnosť krokov:
- Každý návštevník mojej internetovej stránky sa oboznámi s „Pravidlami pre spracúvanie cookies“.
- V prípade, že sa tak rozhodnem, budem využívať aj „remarketing“- znovu-oslovenie tých, ktorí už raz boli na mojej internetovej stránke (napr. bannerová reklama).
- Ak sa návštevník mojej internetovej stránky rozhodne, môže sa zaregistrovať na odber newsletterov. Je to možnosť ako sa dozvie návštevník internetovej stránky viac o mojom ponúkanom tovare a rôznych akciách skôr, ako si zakúpi tovar.
- Ak sa rozhodne návštevník mojej internetovej stránky, že si kúpi tovar, môže to spraviť aj bez registrácie. Stačí vyplniť a odoslať objednávku. Urobí nákup ako neregistrovaný zákazník.
- Ak sa rozhodne návštevník mojej internetovej stránky, že sa zaregistruje, urobí tak dobrovoľne. Takto získa prístup do svojho zákazníckeho účtu, ktorý si sám aktualizuje, a bude mať prehľad o svojich objednávkach. Tiež ako registrovaný zákazník môže využívať výhody wishlistu, bude upozorňovaný na nedokončený nákup (opustený košík), bude získavať aktuálne informácie o zakúpenom/podobnom tovare.
- V prípade, že sa tak rozhodnem, budem využívať pri kúpe tovaru registrovaným aj neregistrovaným zákazníkom „upselling“- pred odoslaním objednávky sa zákazníkovi zobrazí banner s akciovým tovarom, ktorý je v tom čase ponúkaný.
Viac sa dozvieš, keď si stiahneš
GDPR a E-shop
zadaj svoj e-mail, kam príde E-book
Ďakujeme
Tvoj E-book je na ceste k tebe. Pozri e-mail.